Toiminta

Helsingin Suomi-Puola  -yhdistys ry. järjestää erilaisia Puolaan, sen kulttuuriin, historiaan ja matkailuun liittyviä tilaisuuksia ja tapahtumia sekä yksin että yhteistyössä muiden yhdistysten ja toimijoiden kanssa.

Keväästä 2017 lähtien yhdistys on järjestänyt suunnilleen kerran kuukaudessa Polska kawiarnia -nimistä kielikahvilaa, jonne kaikki Puolasta kiinnostuneet voivat tulla treenaamaan puolan puhumista tai muuten vaan hengaamaan rennossa ilmapiirissä Helsingissä asuvien puolalaisten kanssa. Lisätietoja kielikahvilasta löytyy yhdistyksen facebook-sivuilta.

Toiminnasta tiedotetaan yhdistyksen kotisivuilla sekä facebook-sivuilla. Lisäksi jäsenille on oma sähköpostilista.

Kansainvälinen toiminta

Svenska Kulturfondenin apuraha on mahdollistanut Gdańskin yliopiston ruotsin kielen opiskelijoiden osallistumisen ruotsin kielen kesäkurssille Helsingin kesäyliopistossa. Svenska Kulturfonden on myöntänyt apurahan vuosina 2011-2019.

Kaikki  Puolasta kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksemme ja osallistumaan toimintaan.  Uudet ideat ja virkeät ajatukset otetaan avosydämin vastaan!

Yhdistyksen jäsenmaksu on 20 euroa vuodessa. Jäsenmaksulla rahoitetaan yhdistyksen järjestämää toimintaa ja tilaisuuksia.

Liity joukkoomme! Lähetä jäsenhakemuksesi täältä.

Kuva: Hanne Heikkinen

HSPY tukee John Nurmisen Säätiön Puhdas Itämeri -kampanjaa. HSPY on hankkinut  oman Välke-laatan Hannu Kähösen suunnittelemaan Horisontti-teokseen Jätkäsaaressa. Laatan numero on 1539 ja teksti Helsingin Suomi-Puola-yhdistys ry.