Jäsenedut

Suomi-Puola / Finlandia-Polska -lehti

Helsingin Suomi-Puola  -yhdistyksen jäsenenä saat kerran vuodessa ilmestyvän Suomi-Puola / Finlandia-Polska -lehden paperiversion suoraan kotiisi postitse.

Puolan kielen stipendi Varsovan yliopistoon

Helsingin Suomi-Puola -yhdistyksen jäsenenä voit hakea Suomi-Puola Yhdistysten Liiton kielistipendiä.  SPYL  myöntää vuosittain 2-3 stipendiä puolan kurssille, jonka järjestää Varsovan yliopistossa toimiva Polonicum-keskus. Stipendi koskee elokuun kurssia.

Opetusta on yleensä maanantaista perjantaihin 4 tuntia päivittäin. Kurssiin sisältyy muutakin ohjelmaa.

Stipendi sisältää kurssin ja majoituksen. Stipendiaatti maksaa itse matkansa Varsovaan ja takaisin. Varsovassa Puola-Suomi Seura osallistuu käytännön järjestelyihin. Matkavakuutus on hoidettava itse.

Valittavan tulee olla Suomi-Puola Yhdistyksen jäsen ja Suomen kansalainen, koska toiminta kuuluu Suomen ja Puolan väliseen kulttuurivaihtoon. Hakemukseen tulee liittää oman Suomi-Puola Yhdistyksen suositus, mahdollisen puolan kielen opettajan lausunto sekä selvitys mahdollisista puolan opiskeluun myönnetyistä stipendeistä. Muut valintaan vaikuttavat seikat otetaan huomioon.

Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan yleensä huhtikuussa osoitteella Porvoonkatu 37 A, 00520 Helsinki. Stipendiaatit valitsee Suomi-Puola Yhdistysten Liiton hallitus.

Lisätietoja:

SPYL